Kiedy trzeba wymienić baterię w telefonie?
Bez baterii żaden telefon komórkowy nie jest w stanie działać. Pojemna bateria, wydajna, pozwala na uzyskanie najwyższego komfortu korzystania z telefonu. Wraz z upływem czasu bateria zużywa się i przestaje „trzymać” tak długo, jak wtedy, gdy była nowa. Może też ulec awarii i będzie trzeba ją wymienić na nową. Problem w tym, że w wielu nowoczesnych smartfonach nie jest to już takie proste, jak w starszych modelach telefonów komórkowych, gdzie wystarczyło zdjąć tylną klapkę i po prostu wyjąć niezależną baterię oraz włożyć nową. W wielu przypadkach tylko serwis naprawy telefonów profesjonalnie wymieni baterię w naszym smartfonie.
Kiedy trzeba wymienić baterię?
Jeśli telefon w ogóle nie włącza się, a podłączenie ładowarki nie powoduje rozpoczęcia ładowania baterii, można przypuszczać, że ten element telefonu uległ awarii lub zużyciu. Sprawny akumulator jest niezbędny dla działania telefonu. Słaby czas działania na jednym cyklu ładowania jest kłopotliwy dla użytkownika. O cyklu tym mówimy od chwili odłączenia telefonu od ładowarki po naładowaniu akumulatora do 100 proc., aż do czasu uzyskania minimalnego możliwego stanu baterii (np. 1 proc.). Kiedy już tego samego dnia trzeba ładować telefon, ponieważ bateria szybko się rozładowuje, można przypuszczać, że dzieje się coś złego.
Dobrze jest powierzyć swój telefon komórkowy do serwisu naprawy, który dysponuje możliwością zamówienia oryginalnych baterii w miejsce tych zużytych lub zamienników wysokiej jakości. Naprawa wykonana przez eksperta spowoduje, że klient otrzyma do ręki świetnie działający telefon z baterią, która będzie długo trzymała. Samodzielna wymiana baterii zintegrowanej z telefonem to w przeważającej ilości przypadków zły pomysł.