Dlaczego jedne smartfony działają przez całe lata bez zarzutu i uważane są za niezniszczalne, a inne już po kilku tygodniach czy miesiącach użytkowania samoczynnie się resetują i psują i nadają się tylko do serwisu smartfonów i do naprawy? Wszystko wynika z tego, jakie podzespoły zostały użyte w konstrukcji telefonu oraz od tego, jak tak naprawdę używamy swoich telefonów. Co ciekawe, serwisy naprawy telefonów komórkowych są w stanie wymienić kilka czy kilkanaście modeli smartfonów, które trafiają do nich do naprawy częściej niż inne. Przedstawiamy 2 takie marki oraz najpopularniejsze usterki z nimi związane.

Pierwsze miejsce: Samsung

Niechlubne pierwsze miejsce wśród najczęściej trafiających do serwisów naprawy smartfonów zajmuje marka Samsung. Według zgromadzonych w I kwartale 2018 roku danych to 27,4 proc. wszystkich smartfonów z systemem Android, które trafiają do serwisu. Naprawa takich telefonów tak często może być jednak spowodowana nie tyle wysoką awaryjnością, ale może wynikać z liczby telefonów tej marki, jakie znajdują się w użytku. Przez ostatnie kilka lat Samsung był największym producentem smartfonów na świecie.

Drugie miejsce: chińskie Xiaomi

Aspirujący do miana chińskiego Apple firma Xiaomi produkuje znakomite smartfony, ale niestety są one dosyć awaryjne. Aż 14,2 proc. wszystkich telefonów tej marki trafia do serwisu naprawy smartfonów, pomimo faktu, że nie ma ich aż tak dużo na rynku, jak np. smartfonów Samsung. Jednak wyprzedza on takich producentów jak Motorola, a ta marka jest kolejną, najbardziej awaryjną marką smartfonów na świecie.